Zaterdag, 30 september 2017

Trailer “Op twee wielen door Engeland en Wales”

We zijn inmiddels al weer ruim een maand thuis en kijken terug op een fantastische vakantie! Normaal gesproken stuurden we bij thuiskomst een e-mail, maar omdat we dat de dag er voor al hadden aangekondigd, leek ons dat overbodig.
Van alle gemaakte foto’s hebben we een bescheiden selectie gemaakt en van die selectie maak ik nu een reportage in de vorm van een (bescheiden) film. Deze is nog niet klaar, maar je kan alvast de trailer bekijken door hieronder op de playknop te klikken.

 

Trailer Op twee wielen door Engeland en Wales 2017

Statistieken

Voor de geïnteresseerden hieronder nog een wat statistieken:

  • totale afstand: 2070 kilometer
  • hoogste top was 450 meter (Beacon Brecons National Park, Wales)
  • allebei een keer een lekke band
  • 30 dagen onderweg geweest, waarvan we gedurende 25 dagen minstens 1 bui op ons hoofd hebben gekregen
  • gefietste routes:
    • Way of the Roses
    • Wirral Circular Trail
    • Taff Trail
    • Bristol and Bath Railway Path
    • Gedeeltes van de London - Lands’s End Cycle Route (Hart van Engeland Route)
    • Regent’s Canal Cycle Route
    • Sustrans routes nrs.  1, 3, 4, 5, 6, 8, 11, 13, 16, 44, 45, 48, 51, 62, 66, 68, 69, 70, 81, 88, 90, 164, 244, 254, 688, 825

Gefietste route

Dit is de gefietste route (klik op het kaartje om te vergroten):

2070 kilometers door Engeland en Wales

 

Tot Slot

Tot slot nog een misverstand uit de wereld helpen: mijn nieuwe fiets is geen elektrische fiets. Er zit onder aan mijn fiets een soort blok bevestigd waarvan sommige mensen zich afvragen wat daar voor een ‘prachtige kleine accu’ zit. Of veronderstellen dat het wel een 'speciaal motorblokje’ moet zijn.
Wel, dat ‘blok’ is gewoon een Slot! Ik geef toe, het is er echt een met een hoofdletter en de werking is een soort Meccano voor gevorderden. Maar het is echt een Slot.
Mijn fiets is niet elektrisch en wordt puur aangedreven door de quadriceps, de hamstrings, de gastrocnemiusi en de soleusi en de brandstof die ik gebruik is vooral havermoutpap en in Engeland ook scones (elk land heeft een eigen type brandstof). Extra ondersteuning wordt gegeven door de echtgenoot, maar dat is vooral mentale ondersteuning. Opladen gebeurd vooral ’s nachts op een luchtbedje in een slaapzak.

slot-1slot-2 

Groeten, Remy & Gea